BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


.: Don't compare your life to others'. You have no idea what their journey is all about :.

Wednesday, July 29, 2009

dah bersedia ke belum?


  1. Kenapa ada orang suka tabur janji tapi tak penuhi janji tu?
  2. Kenapa ada orang suka menjanjikan sesuatu yang diri sendiri memang tak boleh nak tanggung?
  3. Kenapa ada orang luahkan perasaan suka pada seseorang tapi tiba-tiba dia tinggalkan orang tu tanpa sebarang penjelasan?
  4. Kenapa ada orang sewenang-wenangnya mengungkap kata sayang walaupun baru kenal tak sampai seminggu?
  5. Kenapa ada orang yang suka main-mainkan perasaan orang lain?
  6. Kenapa ada orang yang datang tanpa diundang, pergi tanpa disuruh?

Hmmm.....
Sebenarnya ada banyak persoalan yang ada dalam kepala otak aku sekarang ni.
Tapi aku tak larat nak keluarkan semuanya.

Jawapan terhadap semua persoalan ni hanya satu...

TANGGUNGJAWAB

Ya...
Itulah jawapan yang sebaiknya yang aku boleh cakap sekarang ni...
Persoalan-persoalan di atas timbul bila kurang rasa tanggungjawab dalam diri...

Bila sebut tentang kurang tanggungjawab,
timbul pula persoalan baru...
Kenapa kurang tanggungjawab?

Rasa kurang tanggungjawab timbul apabila tidak matang mengikut peredaran umur, tidak mempunyai kesedaran diri, mengambil mudah di atas semua perkara, mudah terikut dengan cara orang lain tapi tak tahu (maybe tak nak ambil tahu) hendak menguruskannya dan tidak mampu untuk memikul tanggungjawab.

So,
silalah fikir dulu sama ada diri sendiri tu dah cukup bersedia atau belum untuk bertemu dengan perkataan tanggungjawab sebelum anda menabur kata, janji, perbuatan dan sebagainya tidak kiralah dalam apa jua urusan sekalipun....


9 comments:

King Of Single said...

yup im ready...haha
baru smnguu?hmm cam aku nye kes je haha
so, skang aku nk ckap aku lom masih ready tuk mempertanggungjawab mende tu sume
adoyai.....tggungjawab aku kat member aku pon xlangsai ag...huhu
aku nk jaga kawan2 baek aku ni..
dan hapy gelak tawe same korg..
ha tggungjwab ni lg best!

sory if slama aku jd kawan ko,,
aku kurg akan tggungjwabku
huhu xsedar aku TERbuli ko

hekhek n_n

jai@jezz said...

oh. aku suka part no. 3 tu...
why darling..??
why..??

Lili-Fantasi said...

>>ekyn

hahaha

ko buli aq pun satu tanggungjawab kan?

ko buli aq sbb ko syg aq as a fren kan?

hehehe

Lili-Fantasi said...

>>jai.jezz

aq pun x tau nape...
pnt aq pikir nape ade org suke buat mcm tu...
maybe diorang rase hebat kot...
mmm...x tau la...
soalan ni kene ditanye pd org yg pnh buat mcm ni...
huhu

nuranuraniku.blogspot.com said...

salam sobat,,memang kesal ya,,orang yg suka mengobral /tabur janji tetapi tidak ditepati.
ngga mgerti perasaan orang yang ditaburi janji itu ya?

Lili-Fantasi said...

>>NURA

yup...
you are absolutely true...
org yg suka mengobral ngga mengerti perasaan orang yang ditaburi janji itu...
kalau dia mengerti, dia tak akan suka mengobral...
(n_n)

Vincci_AroRa said...

sape maen2kan ko?
biar aq blasah bdk2....
heheh owh berany dia amen2kan ko yerk Boot...
aq taw...Tiada rahsia anTara Kita...

Lili-Fantasi said...

>>Vincci_AroRa

hahahha
garangnye ko ni...
xpe la...
x pyh la tau sape...

(n_n)

Ilham Ainol said...

salam ziarah syienaz,
hidup ini takkan sunyi drp perujian berduri daripada-Nya.hanya yang kental jiwa dan menyangkut hasrat pada-Nya akan berjaya merentasinya,meski terpaksa melaluinya berpuluh-puluh kali.Sabar,redha dan tawakkal jalan yang terbaik.di sisi lain,berilmu dan bertanya akan mengeluarkan diri drp langit gelap diri dan luar...tak gitu?