BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


.: Don't compare your life to others'. You have no idea what their journey is all about :.

Monday, August 31, 2009

bila kesengalan melanda diri


Tiba-tiba teringat cerita masa zaman part1 dulu.
Hish! Rasa macam dah lama pula aku tinggalkan zaman part1. Hahaha.
Kejadian ni berlaku masa nak final exam paper ACC115.
Hari tu memang hari yang kelakar sangat!!
Tapi rasa malang pun ada juga. Hehe.

Mana taknya…
Pada waktu pagi di hari kejadian, ada exam ACC115 tapi aku lupa nak bawa KALKULATOR!

Ceritanya macam ni...
Exam start pukul 9 pagi. Pukul 8.30 pagi aku dah gerak pegi dewan.
Ceh! Konon-konon dah ready la nak jawab paper account tu! Huhu.
Masa dah duduk dalam dewan,
aku pelik kenapa semua orang bawa kalkulator ni.
Tiba-tiba baru aku tersedar yang kalau paper account memang la kena guna kalkulator!!
Paper account bukan macam paper CTU!
Ape la aku ni! Pagi-pagi lagi dah blur. Hahaha.
Lepas tu kelam kabut la bagi tau kat pengawas yang jaga line aku masa tu.
Time tu jam dah pukul 8.50 pagi.
Alamak! Lagi 10 minit exam nak start. Macam mane ni...
Apa lagi!
Terpaksa la jogging balik ke kolej Intan. Dah la bilik aku tingkat 3!
Cube bayangkan...
Selalunya jalan nak pergi dewan ambil masa lebih kurang 5 hingga 10 minit.
Kalau dicampur ditolak dibahagi & didarab, perjalanan dari dewan ke bilik, bilik ke dewan, paling cepat pun ambik mase lebih kurang 15 minit.
Tapi aku dapat sampai kat dewan tepat-tepat pukul 9!
Maknenye dalam 10 minit je la aku ambil kalkulator.
Kurang 5 minit!
Tak dapat nak bayangkan macam mana aku lari masa tu. Hahahaha.
Nasib baik masa sampai dewan, diorang semua baru nak mula.
Ish ish ish ish...tak pernah-pernah aku tertinggal barang time nak exam.
Entah la kenapa dengan aku hari tu.
Tu la padahnya kalau tak nak prepare barang awal-awal.
Kan
dah jadi macam ni.
Bila difikir semula, rasa kelakar pula. Hehehe.
Memang hari yang kelakar + malang! HAHAHA. :D



0 comments: