BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


.: Don't compare your life to others'. You have no idea what their journey is all about :.

Tuesday, September 1, 2009

bakar cerita lama, buat cerita baru

Aku baru je lepas putus dengan P.
Dia tu jahat sangat! Aku tak suka dia!
Dulu, masa aku tak nak dia, dia sibuk kejar aku, mintak nak couple!
Dah banyak kali dia mintak sampai aku tak terkira…
tapi aku tak terima sebab aku tak suka benda-benda macam ni.
Aku tau aku ni ego... sangat ego...
tapi aku cuba berubah...
aku buka hati aku ni untuk terima dia.
Aku terima permintaan dia nak couple.
Masa tu tengah cuti semester baru-baru ni...
Aku ingat lagi tarikh dan masa kitorang couple...
pada 24 Jun 2009, pukul 2.30 petang.
Tapi apa yang aku dapat?
Sakit hati ada lah!!
Time kitorang couple, hanya seminggu sahaja dia contact aku.
Only ONE WEEK!
Hei! Ni couple apa namanya!!
Tapi aku cuba sabar...
aku sabar...
tunggu...
sabar...
akhirnya hampir 2 bulan dia senyap macam tu je.
Oit! Aku tak minta la kau contact aku hari-hari!
At least seminggu sekali pun jadi la!
Aku sakit hati sangat!
Dia tak hargai aku langsung!
Apa! Kau ingat senang ke nak buka hati ni??
Hah?! Kau cakap kat aku sikit!!
Aku tanya dia kenapa macam ni...
dia tak balas...
aku tanya dia apa silap aku...
dia tak jawab...
Aku tanya dia baik-baik...
aku tak marah-marah dia pun...
Tapi dia tetap senyap tak bagi respon!
Lastly, bila tahap kesabaran aku dah sampai tahap cipan nak mati,
aku terus call dia dan mintak PUTUS!!! Hahahah!!
Akhirnya...aku bebas jua...
Kau siapa nak sakitkan hati aku?
Kau siapa?
Cuba story sikit kat aku?
Kalau kau nak tau,
YOU ARE NOTHING AND MEANINGLESS!!
Aku tak rugi apa-apa pun kalau kau tak ada!
Dulu kau yang kejar aku!
Bukan aku yang terhegeh-hegeh kat kau!
Aku terima kau dulu pun sebab aku RIMAS dengan kau yang asyik terhegeh-hegeh minta nak couple!
Dah la...aku dah tak nak tengok muka kau lagi dan tak nak dengar pasal kau lagi!
Kau dah tak ada apa-apa hubungan dengan aku walaupun sebagai KAWAN...
Goodbye KENANGAN...


Dah! Habis dah cerita pasal mamat tak sedar diri tu...
Sekarang ni aku nak cerita pasal crush aku ni...
Nama dia FH.
Dia ni sama course and batch dengan aku...
Tapi dulu aku tak berapa nak perasan tentang kewujudan dia sebab dia ni pendiam la...
Dah part 3 baru nak perasan... (n_n)
Dia la orang pertama yang buat hati aku cair dalam pandangan pertama dan pandangan-pandangan seterusnya. Hehehe.
Aku tak pernah rasa macam ni.
Ni kira first time la...
Aku gelar dia MR. Hanbaobao.
Segala-galanya bermula dengan sebiji burger.
Kenapa dengan burger?
Hah? Kenapa ek??
Ceritanya bermula begini...
Masa tu (17 Ogos 2009) tengah latihan lakonan budak-budak kelas A.
Aku sebagai budak kelas M saja-saja datang menyibuk nak tengok latihan diorang sambil membawa sebiji burger yang masih selamat berbungkus di dalam polestrin berwarna kuning dan balutan plastic berwarna merah.
Konon-kononnya nak bagi sokongan la kan...
almaklumla...kawan yang baik...dah2!
Berhenti merepek ye cik Nazira anak Arbange!
Dipendekkan cerita...dia pun ada kat situ juga sebab dia ni budak A.
Tapi aku tetap tak perasan akan kehadiran dia...hahaha!
Nazira...wake up!
Please...alert with your surrounding...
What ever...!
Tiba-tiba dia datang kat aku dengan muka dia yang sweet + hensem + lapar nak mati = aku jatuh hati,
dia mintak aku punya burger!
Hah! Tak malunya dia ni...dah la tak pernah berbual!
Lepas tu datang mintak burger plak ea! Hehehe.
Aku pulak stupid ya amat time tu...
aku cakap tak boleh sebab aku tak makan lagi...
padahal dah melantak nasi goreng pattaya sebelum tu! Hahaha.
Mana tak stupid..., aku terpegun sekejap tengok muka dia! (sila baca equation yang aku buat di atas untuk nak describe muka dia dengan lebih lanjut).
Oh! Emak...saya telah jatuh hati la...huhu.
Ok... cerita pada hari tu sampai situ je ea aku cerita...
sebab ada sambungan pada hari lain pula iaitu pada 19 Ogos 2009.
Haaa... time ni diorang punya pertandingan.
Aku still lagi datang untuk menyibuk...
sebenarnya aku datang sebab nak tengok muka Mr. Hanbaobao tu tapi bagi alasan konon-konon nak bagi sokongan kat group diorang. Hahaha!!
Gila pandai anak Encik Arbange ni ye...dah2!
Nazira...stop it!
Ok fine...
Tak puji diri sendiri lagi dah...
Ok. Berbalik pada cerita cinta burger saya tadi ye...
Masa kat dalam LT1 (tempat kejadian),
aku duduk kat belakang dia...
Dia nampak aku lepas tu dia senyum...
Waaaa!!! Hati aku cair beb!
Dah jadi lautan pasifik kat dalam hati aku ni!
Bila tiba turn diorang nak perform, dia suruh aku pegang handphone Sony Ericsson dia tu!
What! You…!!
Aku rasa macam terbang di awang-awangan! Hahaha.
Aku rasa happy sangat...
Dialog yang dia ucapkan ketika itu:

“ Tolong pegangkan handphone ni boleh tak? Tapi jangan buka tau... (senyum) Taklah. Gurau je...”

Cuba
korang bayangkan macam mana perasaan aku time tu!!
Happy100x.
Rasa macam nak melompat je time tu! (n_n).
Gila la!
Sampai hari ni aku asyik teringat je muka dia tu...
dah la susah nak terjumpa dengan dia sebab kitorang tak sama kelas...
so sad...(T_T)
Apa-apa pun, aku still berpijak di bumi nyata...
aku tak berharap...
Cuma melayan je perasaan suka ni...
Maybe dia pun dah berpunya...hehehe.
Ok la... penat la menulis...
kita jumpa lagi di lain masa tapi channel yang sama ea...
Sila tunggu cerita-cerita menarik yang akan dipaparkan di skrin ini ye...
Hidup La Madre! [ tak ada kena mengena pun...(-_-“) ]


6 comments:

Vincci_AroRa said...

oh yea???
huhuhuhu...
ya aq humbira jika kau gumbira Jugak...
Miss HanbaoBao...kuikuikui
: )

noor amirah bt ahmad said...

bakarkan sahaja cerita tersubut bersama dgn kenangan yang lalu

Lili-Fantasi said...

>>Vincci_AroRa

hahahaha (^_^)
syg izat....(aq tipu je :P)

Lili-Fantasi said...

>>.::.miraeiya.::.

akan ku cube...
doakan kejayaanku...
huhu

Anonymous said...

emmm...
wah..
pengalaman yg agak rumit..
tapi tahniah..
bejaye melalui n melepasinye..

Lili-Fantasi said...

>>hidiary

mmg agak rumit...
dan sungguh memenatkan!
tp masih belum berjaya melepasinya sbb x boleh nk lupekn...