BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


.: Don't compare your life to others'. You have no idea what their journey is all about :.

Wednesday, October 28, 2009

sabarlah wahai hatiku yang kecil


aku terkelu
aku terkedu
aku keliru

apakah salah yang telah aku lakukan?

kenapa aku dilayan seolah-olah
aku seorang banduan yang penuh dengan jenayah?

kenapa aku dibenci walaupun aku tak pernah pun ambil kesempatan ke atas dia seperti yang orang lain sedang lakukan pada dia?

aku sangat jarang bercakap dengan dia
sebab aku tahu
semakin banyak kita berkata-kata,
semakin banyak kita akan sakitkan hati orang lain...

aku sabarkan hati
aku cuba lupakan apa yang berlaku
tapi hati ini tidak semulia mana...
ia masih terasa kepedihannya
walau aku cuba mendidiknya erti sebuah "KESABARAN"

0 comments: